Tretina žien ide na rande len pre jedlo zadarmo
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Módna návrhárka vám poradí, čo na seba, ak idete na prvé rande.
NEW YORK / Určite ste nad tým tiež už niekedy premýšľali - nešla s vami von, len aby si dopriala krabie klepetá, prípadne pôsobivé päťchodové menu? Server NY Post zverejnil prieskum, ktorý mnohým z vás potvrdí tie najhoršie obavy.
Podľa štúdie, ktorú zverejnila organizácia Society for Personality and Social Psychology (SPSP), až každá tretia žena ide na rande len kvôli jedlu zadarmo. Hoci je zrejmé, že čísla je nutné brať s nadhľadom a nemožno ich generalizovať na všetky ženy na svete, SPSP skutočne vykonala dva prieskumy, v ktorých skúmala niekoľko aspektov, píše NY Post.
Celkom dvoch výskumov sa zúčastnilo 1 177 žien rozdelených do dvoch skupín. V prvej skupine zodpovedalo 820 žien, z ktorých 40 percent bolo nezadaných, 33 percent vydatých a 27 percent malo vzťah, vydaté však neboli. Z väčšiny (85 percent) išlo o heterosexuálne ženy. Prieskum skúmal okrem iného osobnostné rysy opýtaných, názor na rodové úlohy a spoločenskú prijateľnosť takzvaného "foodie call", teda vyrazenie na večeru zadarmo s mužským náprotivkom. V druhej časti zodpovedalo 357 heterosexuálnych žien na podobné otázky.
Z odpovedí vyšlo, že 23 percent opýtaných žien v prvej skupine nemá problém s večerou zadarmo, hoci už dopredu vedia, že sa vzťah ďalej než k stolu v reštaurácii neposunie. V druhej skupine číslo narástlo na 33 percent, teda približne každú tretiu ženu.
Štúdia tiež hovorí o takzvanej temnej triáde, psychologickom pojme, ktorý označuje tri rozmery osobnosti. Jedná sa o narcizmus, machiavelismus (manipulovanie) a psychopatii. A ženy s týmito osobnostnými rysmi majú väčšiu tendenciu randiť "za jedlo". Spozorované u nich bolo tiež "tradičné" vnímanie rodových rolí.
Podľa výskumníkov z kalifornskej Azusa Pacific University majú ženy, ktorým večera zadarmo nevadí, takisto väčšie sklony ku krátkodobým známostiam, predstieraniu orgazmu či posielanie šteklivých fotografií.
Štúdia vyšla v časopise organizácie SPSP, ktorá bola založená v roku 1974 v americkom Washingtone a patrí k najväčším organizáciám zaoberajúcim sa psychológiou na svete.
Samotní výskumníci však upozorňujú, že sa popísané správanie môže týkať všetkých typov vzťahov, nielen vo vzťahu muž a žena, ale zároveň nie je možné generalizovať výsledky na svetovú populáciu.