Kapitán nemal inú možnosť, pristál v rieke Hudson
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Narazil do kŕdľa vtákov, musel núdzovo pristáť na hladine
Bývalý pilot amerických vzdušných síl so 40-ročnými skúsenosťami musel čeliť výpadku oboch motorov svojho stroja Airbus A320. Lietadlo je schopné letieť iba v prípade, že porucha zasiahne len jeden motor. Výpadok oboch motorov v dôsledku zrážky s vtákmi je podľa dopravných vyšetrovateľov nevídaným prípadom v americkom letectve.
Let číslo 1549 štartoval vo štvrtok približne o 21.30 h SEČ a smeroval do Severnej Karolíny. Niekoľko minút po štarte dostala kontrolná veža v New Yorku hlásenie z kokpitu pilota, podľa ktorého zrážka s kŕdľom vtákov vyradila obidva motory stroja.
Situácia vyžadovala, aby pilot Sullenberger v danej chvíli nasadil všetky svoje dlhoročné skúsenosti. Podľa leteckých dispečerov sa vzápätí niesla komunikácia medzi pilotom a kontrolnou vežou o zostávajúcich možnostiach v znamení "tajomného pokoja". Vrátiť sa na La Guardiu? Bola však príliš ďaleko. Pristáť na malom letisku Teterboro cez rieku v New Jersey? Stroj by to takisto nezvládol. Jediným východiskom bolo odvážne pristátie na rieke.
"Naším dispečerom bolo jasné, že sa pokúsi o pristátie v Hudsone," povedal hovorca Národnej asociácie leteckých dispečerov (NATCA) Dough Church.
Na radare bolo vidieť, že 10-ročné lietadlo vzápätí urobilo sériu ostrých zákrut smerom doľava, aby mohlo smerovať dole po prúde rieky. Letelo nízko nad mostom Georgea Washingtona. K havarovanému stroju spoločnosti US Airways, ktorý zostal na povrchu rýchlo tečúcej rieky, sa s cieľom zachrániť pasažierov a pilota - z ktorých mnohí v záchranných vestách stáli na krídlach lietadla - okamžite začalo približovať viacero trajektov.
Nikto z pasažierov ani členov posádky okrem šoku a paniky neutrpel zranenia.