Za pád lietadla z roku 2009 môže porucha a piloti
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: REUTERS
Viac ako rok po nehode lietadla Turkish Airlines v Holandsku vyšetrovatelia zistili jej príčiny
Okrem toho že reagovali neskoro, podľa OVV reagovali aj nesprávne. Šéf úradu Pieter van Vollenhoven z nehody obvinil aj spoločnosť Boeing, ktorá ignorovala častý výskyt porúch na výškomeroch svojich lietadiel. Piloti by tiež podľa neho mali častejšie trénovať zvládanie situácií, pri ktorých dochádza k zastaveniu motorov a narušeniu stability lietadla.
Lietadlo podľa vyšetrovateľov pri pristávacom manévri kleslo pod výšku 500 stôp (150 metrov), čo v praxi znamená, že pristávanie sa preruší, ak lietadlo nie je stabilizované. Autopilot však dostal z výškomera informáciu o "pristávacej" výške príliš skoro, znížil prísun paliva do motorov a lietadlo začalo prudko znižovať svoju rýchlosť.
Piloti si problém nevšimli a namiesto toho, aby pristávací manéver ukončili, pokračovali v klesaní. Výsledkom bolo, že lietadlo skončilo v poli asi tri kilometre pred letiskovou dráhou a rozlomilo sa na tri časti.
Nehoda z 25. februára si vyžiadala 9 obetí vrátane oboch pilotov a ďalších 120 zranených. Celkovo 235 pasažierov letelo z Istanbulu do Amsterdamu, pričom väčšina z nich pochádzala z Turecka. Medzi obeťami bolo päť Turkov a štyria Američania.