Vynašli nápoj na "opicu". Avšak nefunguje
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Podľa tvorcov nápoj znižuje obsah alkoholu v krvi a stlmuje "opicu".
"Nejde vôbec o žiadny revolučný nápoj. Každých asi 5 rokov vyjdú von s nejakým ďalším. Ide len o cukor. Fruktózu. A tá nie je v prípade alkoholu veľmi efektívna. Efekty alkoholu to oslabí len minimálne. Problém ale je v tom, že si ľudia môžu myslieť, že s týmto nápojom je to bezpečné, že môžu piť viac," upozorňuje lekár Michel Craplet z Asociácie na prevenciu alkoholizmu na klamlivú reklamu nápoja OutOx. Pripomína, že spoločnosť nemá vypracované pre svoje tvrdenia žiadne posudky.
Nový energetický nápoj OutOx totiž jeho tvorcovia propagovali ako výnimočný nápoj a "vytriezvovač". Znamená to, že stačí si dať pred spaním fľašu OutOxu a ten zníži obsah alkoholu v krvi alebo jednoducho stlmí následky prepitej noci. Podľa reklamy "funguje na princípe povzbudenia pečene, aby produkovala nadbytočné enzýmy, ktoré pomáhajú znižovať negatívne účinky alkoholu."
Čiže by ste sa v pohode mali dostať z ťažkej "opice" alebo ak by ste boli úplne "na mol", stačí si dať pár týchto nápojov a mohli by ste vytriezvieť. Aspoň tak tvrdili tvorcovia a riaditeľ francúzskej spoločnosti, ktorá na trh OutOx uviedla, Maurice Penaruiz. Ten stále tvrdí, že zmes ingrediencií nápoja ovplyvňuje absorpciu alkoholu v krvi.
Francúzska spoločnosť sa však postavila proti. Podľa debát, aké propagácia nápoja spustila, by mohol nápoj vyvolať zvýšenie požívania alkoholu mladými ľuďmi a podporiť tzv. kultúru flámovania. Preto na sklamanie tvorcov vyšiel nápoj na trh bez všetkých jeho propagovaných výnimočných vlastností a predáva sa od minulého týždňa ako "úplne obyčajný" nealkoholický nápoj.