Toto nie sú vtipy! Ako komunikujú piloti s letovou kontrolou?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Viete si predstaviť ako komunikujú leteckí dispečeri, piloti a mechanici navzájom? Zrejme by nikto nečakal, že práve v letectve je komunikácia častokrát veľmi vtipná. Vybrali sme tie najzaujímavejšie a najvtipnejšie rozhovory.
Prečítajte si kuriózne rozhovory medzi riadiacou vežou a pilotmi. Tu je najvtipnejšia vzorka.
Veža: "Ste Airbus 320 alebo 340?"
Pilot: "Samozrejme, že Airbus 340".
Veža: " V tom prípade buďte takí láskaví a zapnite si pred štartom tiež ďalšie dva motory."
Pilot: "Dobré ráno Bratislava."
Veža: "Dobré ráno, pre informáciu, tu je Viedeň."
Pilot: "Chystáme sa na pristátie, Bratislava."
Veža: "Tu je naozaj Viedeň."
Pilot: "Viedeň?"
Veža: "Áno, Viedeň!"
Pilot: "Ale prečo? My sme chceli ísť do Bratislavy."
Veža: "OK, tak prestaňte pristávať a točte doľava."
Pilot: "Žiadame o povolenie na štart."
Veža: "Prepáčte, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?"
Pilot: "Do Salzburgu, ako každý pondelok."
Věž: "Dnes je utorok."
Pilot: "To je super, tak to máme dnes voľno."
Po každom lete vyplňujú piloti formulár, ktorý sa volá Grip. Píšu sa v ňom všetky technické problémy na lietadle. Mechanici sa ich snažia odstrániť a následne napíšu do formulára, čo a ako opravili. Prečítajte si tie najväčšie chuťovky.
Problém: Skúšobný let bol O.K., ale automatické pristávanie bolo veľmi drsné.
Mechanikova poznámka: Automatické pristávanie na tomto lietadle nie je nainštalované.
Poznámka: Niečo je uvoľnené v pilotnej kabíne.
Mechanik: Niečo bolo pritiahnuté v pilotnej kabíne.
Zapísaný problém: Myš v pilotnej kabíne.
Mechanik: Bola namontovaná mačka.
pbase.com/ilustračné