Poprialo dobrú noc, potom sa uškrtilo. Dievča zomrelo pri tiktokovej výzve
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
NEMECKO / Maloletému dievčaťu sa stala výzva na platforme TikTok osudnou. Podľa portálu Idnes.cz je jej náplňou dusiť sa až do bezvedomia.
Ako uvádza portál Idnes.cz, iba 13-ročné dievča z Nemecka najprv poprialo 26. apríla svojej mame dobrú noc. Následne odišlo do svojej izby, kde zomrelo, kvôli výzve s názvom "Blackout Challenge", ktorá sa objavila na populárnej platforme TikTok. Úlohou výzvy je, že človek sa musí dusiť tak dlho, kým neomdlie, pričom sa má nahrávať na video a zdieľať ho s ostatnými používateľmi.
V tom čase sa domov vrátil strýko maloletej, ktorý ju prišiel do izby skontrolovať. Zistil, že jeho neter už nedýcha. Smrť uškrtením potvrdili aj privolaní lekári. Po tragickom incidente objavila rodina v jej mobilnom telefóne video, na ktorom sa pokúsila uškrtiť prvý raz. Nebezpečnú výzvu zvyčajne vykonávajú dvaja ľudia, aby jeden z dvojice mohol v krajnom prípade zasiahnuť. Dievča však bolo zrejme samé a podľa jedného z rodinných príslušníkov už na mobil nedokázalo dočiahnuť.
Varovanie pre mladých
Matka zosnulej prostredníctvom sociálnej siete varovala všetkých mladých používateľov platformy a ich rodičov, aby si uvedomili, aký dokáže byť TikTok nebezpečný a rodičia by sa preto o ňom mali so svojimi deťmi viac rozprávať.
Nejde o ojedinelý prípad
Tragické prípady sa udiali po celom svete. Chlapec z Veľkej Británie po výzve najprv upadol do kómy, po ktorej zomrel. Na základnej škole v Berlíne riešila tamojšia polícia podobný prípad, kedy dvaja žiaci škrtili dievča tak dlho, až upadlo do bezvedomia. Po prevoze do nemocnice sa ho podarilo zachrániť.
Vo februári tohto roka začala Európska komisia konanie proti spoločnosti ByteDance, ktorá spomínanú platformu vlastní. Chce tak zistiť, či spoločnosť zvláda brániť šíreniu nelegálneho obsahu medzi maloletými používateľmi a či zároveň neporušuje pravidlá Európskej únie o ochrane neplnoletých a transparentnosti reklamy.