Jasno
21°
Bratislava
Miriama
8.9.2024
Špina, pleseň aj pobyt v nemocnici. Slováci zažili dovolenku ako z hororu
Zdielať na

Špina, pleseň aj pobyt v nemocnici. Slováci zažili dovolenku ako z hororu

SLOVENSKO/TURECKO / Z dovolenky nočná mora. Slováci si v cestovnej kancelárii objednali hotel v Turecku. Štyri hviezdičky a all-inclusive. Po príchode sa však izby nedočkali a v hoteloch ich čakali špina a pleseň. Jedného z turistov okradli o stovky eur a len pätnásťročné ročné dievča skončilo v nemocnici. Reportérom televízie JOJ sa podarilo spojiť s tromi nespokojnými klientmi. Žiadajú kompenzáciu a cestovnú kanceláriu plánujú žalovať.

​Hotel bol v katastrofálnom stave

"Toto bol najhorší zážitok v mojom živote," povedal nespokojný turista Erik Kmec. "Je to pre mňa jedno veľké sklamanie. Obrovské sklamanie," pridala sa turistka Galina Capáková. "Dva dni dovolenky som strávil na stoličke v zasmradenom, špinavom hoteli medzi švábmi. Toto je taká arogancia, že keby som mal tú silu, tak vyhlásim Turecku vojnu," uviedol turista Ján Vaškovič. Skupinka Slovákov si vybrala štvorhviezdičkový, na fotkách príjemne vyzerajúci, rezort. Predstavy sa im rozpadli hneď po príchode.

"Samá pleseň, bordel, fľaky, špina. Personál neochotný a tie izby stále neboli pripravené. Mali sme čakať ďalšiu hodinu a potom ďalšiu hodinu," uviedol Kmec. A keď bolo jasné, že sa nedočkajú, cestovka Solvex im ponúkla túto alternatívu. ??V celom hoteli už asi hodinu nie je elektrika. "Prepáčte za výraz, ale záchod bol osratý. Na pohári, ktorý bol na stole, bol rúž od ženy. V kúpeľni visel použitý uterák. Posteľné prádlo, ktoré bolo na izbe, bolo použité," vysvetlil Vaškovič. "Ja som tam bola s pätnásťročnou dcérou a nepripadalo do úvahy, že by som ich vôbec uložila do postelí," povedala Capáková. "Na Slovensku to nie je ani robotnícka ubytovňa, skôr by som povedal, že to je nejaký bordel alebo pajzel. Narábali s nami ako so špinou," poznamenal Vaškovič.

Mladé dievča skončilo v nemocnici

Dospelo to až do takého štádia, že si na jednu noc ubytovanie vybavili sami. A keď im izby v ako-takom stave konečne ponúkli, pätnásťročné dievča skončilo v nemocnici. "Dcérka dostala nejakú črevnú infekciu, som musela volať zdravotnú pomoc, zavolala som si ju na vlastnú päsť, keďže tie delegátky nič neriešili," uviedla Capáková. "Cestovná kancelária je povinná v tých ťažkostiach poskytnúť pomoc, a je to teda napríklad nájsť zdravotnícke zariadenie, prípadne odporučiť veľvyslanectvo," informoval advokát Milan Ficek. Galina tvrdí, že zástupcov cestovky opakovane žiadala, aby jej a dievčaťu z izby doniesli aspoň osobné veci. Neúspešne. "Práve preto je tam ten delegát, ktorý by takéto veci mal samozrejme zabezpečiť," pripomenul prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Roman Berkes.

Erika, ktorý bol na dovolenke s malou dcérou, zas okradli o štyristo eur a podľa jeho slov mu nepomohli Turci ani Slováci"To, že by delegát stál pri nás na recepcii a riešil to s nami, absolútne nie. Jedna nedvíha telefón, druhá povie, že je tristo kilometrov od nás. Riešte si sami. Oni len volajú, volajú, ale bohvie komu volajú," povedal okradnutý Kmec."Moja spolucestujúca kontaktovala delegátov celkovo asi deväťkrát. A jedna z delegátok jej zložila telefón a jej vynadala, že je veštkyňa a nemá čo v Turecku robiť," sťažoval sa Vaškovič.

Turisti majú nárok na kompenzáciu

 Asociácia cestovných kancelária vraví, že v takýchto prípadoch klienti jednoznačne majú nárok na kompenzáciu. Buď to urobí cestovka sama, alebo jej to nariadi súd. "Klient má právo na dodanie služieb v plnom rozsahu tak, ako je uzatvorené v zmluve a ak tak nebolo urobené, tak jednoducho došlo k jasnému pochybeniu cestovnej kancelárie a klient má právny nárok na odškodnenie," oznámil Berkes. Turisti už podali sťažnosti a tým sa to nekončí. Ján za všetkých spisuje hromadnú žalobu. "Zo strany Solvexu som bol podvedený. Kupoval som si all-Inclusive a nedostal som to, čo som si zaplatil," skonštatoval Vaškovič.

"Naša cestovná kancelária rieši všetky záležitosti a prípady svojich klientov zodpovedne a v súlade s právnymi predpismi a zmluvne dohodnutými podmienkami. Konkrétne aj v prípade pána Kmeca pristupuje naša cestovná kancelária seriózne a podľa platnej legislatívy a zmluvných podmienok. V rámci zákonom stanovenej lehoty detailne prešetríme a zistíme všetky objektívne informácie a fakty. V prípade zistenia pochybenia bude klient kompenzovaný. Pevne veríme, že celú záležitosť vyriešime k obojstrannej spokojnosti, a to aj bez potreby intervencie tretích strán," uviedla v stanovisku cestovná kancelária Solvex. "Solvex to riešil, riešil, riešil, ale nedoriešil nikdy nič. Mňa zaujíma stále výsledok a nie to, čo oni riešia," ukončil Kmec. Minimálne jeden dôsledok situácie však už poznáme. Cestovka dva hotely, na ktoré sa trojica sťažovala, stiahla z ponuky. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy