Módna značka vyrába oblečenie z homosexuálnych baranov. Gejom je každý dvanásty
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Barany na Slovensku skladali svojskú skúšku dospelosti, získali špeciálny certifikát
DÜSSELDORF / Nemecká módna značka Rainbow Wool spustila produkciu výrobkov z vlny, ktorá pochádza výlučne z oviec označovaných ako „homosexuálne“. Tieto zvieratá žijú na farme v Nemecku, kde im namiesto bitúnkov zabezpečili život v bezpečí, píše portál TN.cz.
Podľa portálu TN.cz si projekt kladie za cieľ nielen zachrániť ovce, ktoré by inak skončili na jatkách, ale aj upozorniť na diskrimináciu LGBT+ ľudí po celom svete. „Gej ovce často nedosahujú očakávanú úlohu v tradičnom poľnohospodárstve, a preto sú obvykle posielané na bitúnky. My sme ich odkúpili a poskytli im nový domov, kde môžu voľne žiť,“ uvádza módna značka.
Približne každá dvanásta ovca je homosexuálna
Projekt sa snaží zároveň zvýšiť povedomie o problémoch queer komunity, keďže v 62 krajinách sveta je homosexualita stále nelegálna a v 12 z nich môže byť trestaná smrťou. „Chceme upozorniť na to, že ľudia stále čelia vážnej diskriminácii len kvôli svojej orientácii, rovnako ako naše homosexuálne barany,“ vyhlásila značka.
Výťažok pomáha zlepšovať životné podmienky queer komunity
Oveľa viac než len záchrana oviec je cieľom kampane aj podpora nemeckej LGBT+ organizácie LSVD+. Výťažok z predaja produktov, ako sú čiapky a šnúrky z „homosexuálnej vlny“, pomáha zlepšovať životné podmienky queer ľudí v krajinách, kde sú stále utláčaní. Ovce sú chované na farme Michaela Stückeho, pričom zákazníci majú možnosť adoptovať si barany na diaľku.
Kampaň podporil aj spevák nemeckej skupiny Tokio Hotel, Bill Kaulitz, ktorý sa pripojil k projektu, aby zvýšil jeho viditeľnosť a podporil boj proti diskriminácii queer komunity.