NA VLASTNEJ KOŽI: Taliansky Titanic očami našej delegátky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Sedem dní po tragédii lode Costa Concordia sa stále vynárajú ďalšie a ďalšie otázky. Koľko obetí sa podarí záchranárom ešte nájsť? Ponesie kapitán za nešťastie plnú zodpovednosť? Podarí sa zabrániť ekologickej katastrofe? To zrejme v tejto chvíli netuší nikto. Slovenka Xénia Barátová však pozná loď detailne...
Xénia Barátová bola na lodi Costa Concordia ako delegátka cestovnej kancelárie trikrát. "Tam sú prísne bezpečnostné predpisy pre posádku, kapitána, dôstojníkov - majú dané trasy vopred," vysvetľuje delegátka.
"Pasažieri pristupujú na loď priebežne. Nemôže sa teda stať, aby niekto nebol informovaný o tom, ako sa v krízovej situácii má správať," pokračuje ďalej Barátová. Podľa nej jednoznačne zlyhal ľudský faktor.
Záchranárske práce pokračujú
Zachránení zahraniční pasažieri sa s otrasnými dojmami vracajú domov. Hoci ich šance na prežitie sú mizivé, na miesto stále prichádzajú príbuzní nezvestných v nádeji, že svojich blízkych ešte uvidia.
52-ročného kapitána lode už obvinili z viacnásobného zabitia a čelí 15-ročnému trestu. Z väzby ho prepustili do domáceho väzenia, svoj neapolský dom ale nesmie opustiť. Súd navyše nariadil vykonať u kapitána testy na drogy.
Hrozí ekologická katastrofa?
Nájdenie tiel všetkých nezvestných je podmienkou pre začatie prečerpávania nebezpečných pohonných hmôt lode. Kolos vo svojich útrobách ukrýva 2000 ton mazutu a 300 ton nafty. Ich únik by mal pre tamojší ekosystém fatálne následky. S blížiacou sa morskou búrkou sa obavy ochranárov stupňujú.
TV JOJ/SITA