Zmeny v leteckej doprave. Uvedené ceny musia byť konečné
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Letecké spoločnosti sa ku svojim klientom správajú nekorektne! To si myslia nie len poškodení cestujúci, ale aj poslanci Európskeho parlamentu, ktorí začali pracovať na nových smerniciach. Letecké spoločnosti by mali po novom platiť cestujúcim za meškanie ešte vyššie odškodné, alebo napríklad inzerovať konečné ceny leteniek. Teda so všetkými letiskovými poplatkami, či poplatkami za batožinu.
Leteckí prepravcovia by mali zabezpečiť na každom letisku, kde pôsobia, prítomnosť kontaktného personálu, ktorý by cestujúcim poskytol v prípade narušenia letovej prevádzky nevyhnutné informácie a pomoc vrátane okamžitého rozhodnutia o presmerovaní alebo zmene rezervácie. K dispozícii by mala byť aj telefonická asistencia.
Poslanci vyzvali Komisiu, aby pripravila štandardný formulár pre podávanie sťažností, ktorý by bol dostupný vo všetkých jazykoch. Cestujúci, ktorí z dôvodu platobnej neschopnosti, konkurzu alebo ukončenia činnosti leteckej spoločnosti uviaznu v cudzine, by mali byť bezplatne prepravení do vlasti, uvádza sa v uznesení.
Inzerované ceny musia byť konečné
Uznesenie tiež vyzýva Komisiu na harmonizáciu pravidiel v oblasti príručnej batožiny a účinné uplatňovanie predpisov zameraných na boj proti nekalým obchodným praktikám, akými sú nejasné uvádzanie cien a nevoliteľné príplatky pri rezervácii cez internet, jednostranné zmeny plánov letu a cenovej diskriminácii cestujúcich na základe krajiny pobytu.
Bezplatná zmena alebo zrušenie letu
Cestujúci by mali mať právo na bezplatnú zmenu alebo zrušenie svojej rezervácie do dvoch hodín od jej vykonania. Podľa poslancov by tiež mali byť plne informovaní o osobnom zázname cestujúceho (PNR), ako aj o tom, ako sa údaje uvedené v PNR používajú a komu sa poskytujú. Letecké spoločnosti by tiež mali poskytovať cestujúcim informácie o vplyve ich cesty na životné prostredie.
Cestujúci so zníženou pohyblivosťou alebo so zdravotným postihnutím by mali mať ľahší prístup k službám v leteckej doprave, vrátane priznania práva na použitie pomôcok zabezpečujúcich mobilitu. Bezpečné detské sedadlá by podľa poslancov mali byť na palube každého lietadla.
ISIFA