Čo s neochotnými a arogantnými úradníkmi? Sťažujte sa!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Dovolať sa na niektoré úrady na Slovensku je takmer nemožné. Ak sa vám to aj podarí, telefón vám zdvihne vrátnik alebo neochotná osoba, ktorú len otravujete. Kde sa môžete sťažovať?
Nikde sme sa nedovolali
Je stránkový deň, osem hodín ráno, čas, kedy začínajú úradné hodiny na takmer všetkých úradoch. Chceme vybaviť zmenu trvalého bydliska. Na webstránke jedného z miestnych úradov v Bratislave sme informácie o postupe nenašli. Skúsili sme tam preto zavolať. Telefón nikto nedvíhal.
O hodinu sme volali znova, tam sa nám ozvala "Ohlasovňa pobytov." Pokúšali sme sa teda zistiť informácie na inom miestnom úrade. Tam sa dve hodiny nedalo dovolať. Ako sa vybavuje zmena trvalého bydliska sme zisťovali aj na úradoch v Dunajskej Strede. No ani tu sme nepochodili.
Kde sa môžete sťažovať?
Ak sa neviete dopracovať k informáciám, alebo sa stretnete s neochotou úradníka, môžete sa sťažovať. Priamo na úrade alebo u Verejného ochrancu práv. "Na Verejného ochrancu práv sa môže obrátiť každý, kto sa domnieva, že orgán verejnej správy svojou nečinnosťou porušil základné právo - tam patrí aj právo na informácie," vysvetlila hovorkyňa Kancelárie verejného ochrancu práv Alena Kuišová.
Podnet na prešetrenie Verejným ochrancom práv môžete podať osobne, písomne, mailom alebo telefonicky. Z podnetu musí byť jasné, o čo ide, na aký úrad sa sťažujete a čoho sa domáhate.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti TWITTER a vyhrajte!
SITA