Walt Disney bojuje proti obezite. Zakáže reklamy na nezdravé jedlo
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Americká spoločnosť Walt Disney zakáže na svojich televíznych kanáloch a internetových stránkach reklamu na sladené nápoje a na jedlo s vysokým obsahom cukru a tuku. Spoločnosť chce týmto opatrením bojovať proti detskej obezite.
Nové pravidlá vstúpia do platnosti v roku 2015, pretože do tej doby platia súčasné zmluvy s inzerentami. Zákaz postihne potraviny, ktoré prekročia zatiaľ presne neurčené hodnoty kalórií, cukrov a nasýtených tukov. Podľa vyjadrenia spoločnosti však tieto nové pravidlá môžu znemožniť reklamu niektorým reťazcom rýchleho občerstvenia.
A to najmä v prípade, ak by chceli propagovať výrobok splňujúci požiadavky firmy, ale ostatné potraviny v ich ponuke by tieto požiadavky porušovali. Riaditeľ firmy Bob Iger pripustil, že zákaz môže vyústiť v krátkodobý prepad príjmov zu inzercie. Iger ale verí, že potravinárske spoločnosti nakoniec začnú vyrábať zdravšie jedlo.
Viac než tretina trpí obezitou
Obezita je v Spojených štátoch amerických stále väčším a väčším problémom. Podľa Strediska pre kontrolu a prevenciu ochorení (CDC) je momentálne obézna viac než tretina dospelých Američanov. Snadváhou majú problémy aj deti a mládež. Zlé stravovacie návyky sa premietajú aj do schopnosti armády naberať nových vojakov. Viac než štvrtina Američanov vo veku 17 - 24 rokov je príliš tučná na to, aby mohla slúžiť v ozbrojených zložkách.
Lobing za zdravšie stravovanie
Za zdravšie stravovanie výrazne lobuje aj americká prvá dáma Michelle Obamová. Do bioja s obezitou sa pustil aj starosta New Yorku Michael Bloomberg. Na konci mája navrhol zakázať predaj veľkých nápojov sladených cukrov v reštauráciách, kinách či pouličných stánkoch.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti FACEBOOK a vyhrajte!
ISIFA