Potravinová pohroma v obchodoch. Toto je rebríček nedostatkov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Ak by sme obchodné reťazce posadili do školských lavíc, niektoré z nich by si zaslúžili 5 veľkú ako žiacka knižka. Potraviny kupujeme skoro najdrahšie v celej Európe, ich kvalita však tomu nezodpovedá. Okrem toho, že sme akýmsi zberným miestom zahraničných produktov, ktoré nikto nechce, predajcovia zlyhali aj v hygiene a skladovaní.
Slovensko je žumpou na nekvalitu
Kontroly organizovalo ministerstvo pôdohospodárstva a najhoršie dopadli supermarkety a hypermarkety, kde bol zistený nedostatok takmer v každom druhom prípade. "Aktéri v potravinárskom sektore si urobili zo Slovenska doslova žumpu na nekvalitu," povedal minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek.
Najhoršie dopadla Billa, zle skončilo až 54 % kontrol. "Spoločnosť BILLA výsledky kontrol rešpektuje, pretože paralelne s našimi internými kontrolami vedú k zvyšovaniu kvality predaja aj prevádzky predajní. Všetky vytknuté nedostatky berieme veľmi vážne a vo všetkých prípadoch už boli prijaté nápravné opatrenia.
Zavádzajúce merítko
Zároveň je však nutné pripomenúť, že nie všetky nedostatky sa týkali kvality potravín či služieb zákazníkom, pomerná časť sa týkala aj prevádzkových nedostatkov technického charakteru, ktoré nemali absolútne žiadny vplyv na kvalitu predávaných potravín. Preto pokladáme zverejnenie percenta chýb na počet kontrol za zavádzajúce merítko, keďže neberie do úvahy odlišnú váhu prasknutej kachličky v sklade od predaja závadných potravín," povedala konateľka BILLY Jana Zemánková.
Hneď za ňou sa rúti so zlými výsledkami Lidl a Carefour. Zhruba polovica prípadov nedopadla tak, ako by si spotrebiteľ či kontrolóri želali. "V zistených pochybeniach naša spoločnosť okamžite zjednala nápravu,“ tvrdí tlačová hovorkyňa spoločnosti LIDL Jana Čupková.
Aj sami robíme kontroly
Na stupni víťazov si tretie miesto vybojovalo Tesco, s nedostatkami vo viac ako 44%. "Naším primárnym cieľom je poskytovať zákazníkom kvalitné potraviny a služby a týmto smerom zameriavame všetky naše snahy. My sami v Tescu robíme množstvo interných kontrol zameraných na kvalitu.
Ročne skontrolujeme a zachytíme ešte pred bránami našich skladov množstvo potravín, ktoré nespĺňajú vysoké štandardy kvality, vrátime ich dodávateľom a nedovolíme, aby sa dostali do obchodov a na stoly našich zákazníkov. Každý podnet na ďalšie zlepšenie našich služieb berieme vážne a budeme sa ním zaoberať,“ povedal Peter Sklenář hovorca TESCO.
Výrobky po dobe spotreby
A zemiakovú medailu si zaslúžil Kaufland. Problémových bolo takmer 41% prípadov. A len o niečo lepšie dopadla CBA. Medzi najčastejšie chyby vo všetkých obchodoch patrili zlé označenie potravín, poškodený tovar, zlá identifikácia krajiny pôvodu ale našli sa aj výrobky po dobe spotreby.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA