Ach, tie nákupy. Lacno nemusí vždy znamenať aj výhodne
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Pri nákupoch ide často o boj zákazníka s predajcom. Obaja chcú z neho vyjsť čo najlepšie. Ako to však býva, víťaz môže byť iba jeden. A často to býva predajca. Ten totiž býva aspoň o jeden krok vpred. Veď sa len zamyslite. Kto z vás ešte nebol v pokušení využiť supervýhodnú ponuku v podobe darčeka zadarmo?
Problém je ale v tom, že za ten darček zadarmo si takmer vždy zaplatíme. Spozornieť by sme mali určite pri slovíčku "zadarmo". Nie všetko, čo takto dostaneme nás bude stáť 0 EUR. Jeden zákazník takto v elektro predajni minul oveľa viac peňazí ako plánoval. Motiváciou bol tablet zadarmo. "Prišiel domov, zapol tablet a tablet nefungoval vôbec," hovorí Miroslav Tulák, výkonný ridaiteľ ZSS.
Darček sa reklamovať nedá
Predajca však reklamáciu neprijal. "Darček, ktorý spotrebiteľ dostane zadarmo sa reklamovať nedá lebo nepodliehal tovarovo - peňažným vzťahom. Musí sa zaplatiť aspoň 1 cent, aby sa vzťahovala záručná doba na takýto tovar," uvádza hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová.
Záchranou v tomto prípade ešte môže byť záručný list na ktorom je uvedené, že ide o darček. Samozrejme ak ho k výrobku dostanete. Rátať peniaze tak treba najmä pred každou výhodnou ponukou. Inak ich budeme vyťahovať z peňaženky aj viackrát.
Nepriama úmera
Nepriama úmera platí napríklad aj pri pri náplniach do tlačiarní. Čím lacnejšia tlačiareň tým drahšia náplň a naopak. Ujasniť by sme si preto mali aj to, ako dlho chceme daný výrobok používať a ako často. Takýmto prípadom sú aj lacné kávovary.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA