Knihy kupujeme podľa obalov. Musia sa odlišovať od iných
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Keď vkročíte do ktoréhokoľvek kníhkupectva, obklopia vás tisíce rôznych kníh. Líšia sa nielen žánrom a obsahom, no - najmä na prvý pohľad - dizajnom. Je naozaj pravda, že obálka predáva knihu?
Knihy by sme nemali súdiť podľa obalu
"Dnes sú obálky predsa len iné, pestrejšie, inakšie ladené ako to bolo kedysi a nielen, čo sa týka samotného vizuálu, ale aj použitia materiálov a technológií," hovorí riaditeľka vydavateľstva Ikar Valéria Malíková. I keď sa vraví, že by sme nemali súdiť knihu podľa obalu, stále to robíme.
Je to umelecké dielo
"Práve tá obálka, ktorá je ten prvý vizuálny vnem, ktorý zákazníka oslovuje, je niekedy rozhodujúca v jeho nákupnom rozhodovaní," dodáva Malíková. "Dnes vychádza len na Slovensku 2 000 titulov ročne. Na celom svete to sú milióny kníh. Aby ten čitateľ tú knihu zbadal keď vojde do kníhkupectva, potrebujete, aby sa nejakým spôsobom odlišovala," vysvetľuje art director, Evita press Roman Piffl.
Často sa na obálkach používajú fotografie, a to nielen v prípade životopisných diel. "V takomto prípade sa tieto fotografie väčšinou kupujú z tzv. fotobánk," pokračuje Malíková. Obálka je umelecké dielo, každý ju teda vníma inak.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti TWITTER a vyhrajte!
ISIFA