Zatiahnuté
Bratislava
Klement
23.11.2024
Krach cestovky? Takto sa dostanete k peniazom!
Zdielať na

Krach cestovky? Takto sa dostanete k peniazom!

BRATISLAVA / Klienti skrachovanej cestovky Tip Tour síce prišli o dovolenku, ale prví z nich už dostali peniaze späť. No a tí, ktorí si nárok na náhradu škody ešte neuplatnili, majú čas až do takmer polovice novembra.

Prvé peniaze už poisťovňa vyplatila

Tip Tour, ktorý fungoval 23 rokov ohlásil svoj úpadok ešte 17. mája. Poisťovňa koná až teraz. Spolu s hlásením poistnej udalosti treba predložiť zmluvu o kúpe zájazdu ale aj doklad o jeho zaplatení. "Odškodňovanie klientov, ktorí predložili potrebné doklady, by malo byť ukončené v priebehu budúceho týždňa," upresnila Lucia Muthová, hovorkyňa poisťovne Allianz.

A to nie je všetko. Poškodení ľudia dostanú celú sumu naraz. "O odškodnenie nepožiadalo už iba pár klientov. Ak tak urobia takisto budú odškodnení v čo najrýchlejšom čase," dodala Muthová.

Získať odškodné nie je vždy jednoduché

Dosiahnuť odškodné pri menej závažných problémoch počas zájazdu ale nie je také jednoduché. Tam je totiž na ťahu nie poisťovňa ale cestovná kancelária. Tá sa ale často správa ako nedobytná pevnosť.

To potvrdzuje aj prípad 35 ročného Petra v Turecku, ktorý sa stal pred rokom. Po príchode do 5 hviezdičkového hotela, nemal kde uložiť svojho ani nie dvojročného syna. Nebola volná žiadna izba. Dialo sa to pritom od polnoci do rána. "Cestovka sa tvárila, že to nie je jej problém, že je to problém hotela. Takže delegátka tam v ten deň ani neprišla problém riešiť," opísal nepríjemnú skúsenosť Peter.

Nemcom by sa to vraj nestalo

Po nekonečných konfliktoch nakoniec celá skupina Slovákov skončila v hoteli nižšej kategórie, ktorý zas odmietol dať Petrovi pre syna postieľku. "Takže 2 ročné dieťa do rána nespalo," dodal Peter. Delegátka na miesto dorazila až na druhý deň s tým, že to je v Turecku bežné a majú si na to zvyknúť.

Toto riaditeľa bratislavskej pobočky Slovenskej Obchodnej Inšpekcie úplne šokovalo. "To snáď nemyslíte vážne, že takto cestovka zareagovala. Nie, nie tu nejde o zvyk, jednoducho cestovka má riešiť klientov priamo v destinácii, kde má delegáta," povedal Ľubomír Opálka.

Ďalší cirkus nastal po prílete domov. Cestovka sa tvárila, že sa jej to netýka. Peter si ale odškodné takpovediac vyboxoval. Vytočilo ho aj to, že s podobnými problémami zápasili najmä Slováci. "Samozrejme taký problém nemali nemeckí turisti," myslí si Peter.

Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.

noviny.sk, ISIFA

Súvisiace články