SERVISNÁ TÉMA. Takto reklamujte skazené potraviny
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Najčastejším tovarom, ktorý nakupujeme, sú celkom logicky potraviny. Nie každý nákup sa ale skončí tak, ako by sme očakávali. Postrachom bývajú rôzne plesne. Ako takéto potraviny reklamovať? Tu je návod...
Bez bloku to nepôjde
Mamička na materskej dovolenke Kristína tvrdí, že sa jej už dvakrát po sebe stalo, že po otvorení obľúbených tvarohových krémov našla pleseň. "Kontaktovala som predajcu. Boli ochotní, ale už som nemala pokladničný blok," hovorí Kristína.
Bez potvrdenia o kúpe to určite nepôjde. Výrobky, ktoré majú na obale uvedený dátum spotreby môžete reklamovať s pokladničným blokom práve do tohto dátumu. "Pri ovocí a zelenine alebo výsekovom mäse, čo sú vlastne rýchlo kaziace sa potraviny tak tam je potrebné reklamovať hneď na druhý deň po kúpe," uviedla hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Danuša Krkošová.
Zložité prípady sa riešia do 30 dní
Ak ste urobili nákup v sobotu a v nedeľu je obchod zatvorený, reklamáciu môžete vybaviť ešte aj v pondelok. Znehodnotenú potravinu treba priniesť vždy so sebou. "Reklamáciu je povinný vybaviť ihneď. V zložitých prípadoch, čo toto nie je zložitý prípad do troch dní a vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní," hovorí Krkošová.
"Ja som raz reklamovala syr, ktorý mi splesnivel v chladničke. Dobu spotreby mal ešte 2 dni. Horko ťažko mi to v predajni uznali," uviedla diskutérka na sociálnej sieti. Aj v prístupe k zákazníkom však na Slovensku svitá na lepšie časy. Skúsiť to môžete aj u samotného výrobcu. Ten však nie je povinný reklamáciu zo zákona vybaviť. "Ja som kontaktovala výrobcu. Ten mi promptne poslal nové výrobky," uviedla Kristína.
Vlastné výrobky reťazca bez bloku
Tomuto trendu sa prispôsobujú aj niektoré reťazce, ktoré predávajú vlastné výrobky. "V takom prípade nemusí zákazník priniesť ani bloček," píše sa vo vyjadrení obchodného reťazca. Ak sa vám však už nepozdáva iba chuť výrobku, nemusíte byť pri reklamácii úspešní. Keďže často ide o subjektívny pocit.