Dovolenku vám môže pokaziť počasie i hotel
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Na dovolenku množstvo Slovákov šetrí celý rok. Zlé počasie, nepríjemný personál, zlá strava. To sú len niektoré faktory, ktoré ju môžu zničiť.
Chorvátsko alebo Grécko sú už pre našinca známym prostredím. Iné je to v exotických destináciách, kde nie je núdza o nečakané situácie. Najväčšie sklamanie spôsobujú dovolenkárom vodné plochy, najmä more, ktoré dokáže pripraviť množstvo nečakaných prekvapení.
Problémy s morom
Svoje si zažila aj Mária, ktorá zaplatila viac ako tisíc eur za pobyt v Thajsku, no mora si veľmi neužila. "Prvý a druhý deň ešte pohoda, ale na tretí deň tam boli veľké medúzy. Také som ešte nevidela," hovorí turistka Mária.
Nemilé prekvapenie čakalo na našich turistov aj na Kube, kde ich namiesto priezračnej vody a bieleho piesku čakalo more plné rastlín. "Dnes tie jazerá, ktoré sú obrastené riasami, sú na tom lepšíe, ako Karibik," hovorí Miroslav.
Okrem týchto nepríjemností sú častými dôvodmi sťažností veľké vlny, malé jašteričky v izbách, špina v Indii, prípadne veľa zvierat v Afrike.
Maximum informácií
Úlohou každej cestovnej kancelárie je poskytnúť klientom maximum informácií, v niektorých prípadoch však zasiahne vyššia moc. "Veľa vecí je vis mayor. Niektoré krajiny ako Thajsko alebo Zanzibar majú silný odliv. Klientov upozorňujeme na to, že na pol dňa im more zmizne," hovorí zástupca cestovnej kancelárie Jozef Zelizňák.
"Každý klient, ktorý cestuje s nami, dostane pred odchodom kompletné informácie o krajine, o počasí a programe, aby ho nič neprekvapilo," uviedol riaditeľ cestovnej kancelárie Ivajlo Rasovský.
Ani samotní dovolenkári by nemali zanedbávať prípravu na cestu a čo najviac si o krajine naštudovať. "Cestovanie je aj o tom, že človek zažíva nečakané veci a každý dovolenkár by mal byť na to pripravený. Ale nemal by sa cítiť podvedený," dodáva Zelizňák.
Vtipné sťažnosti a požiadavky
Dovolenkári dokážu prísť aj s celkom absurdnými požiadavkami a sťažnosťami. Napríklad, že vo vegetariánskej strave nie je mäso, či zmrzlina je veľmi studená. Prečítajte si pätnásť najvtipnejších hotelových sťažností TU.