Rodina ostala v šoku, v obľúbenom alkohlickom nápoji nebol alkohol
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
MICHALOVCE / Istá rodina z Bracoviec v okrese Michalovce si na domácu oslavu mala zakúpiť dvanásť fliaš bežného alkoholického nápoja. Na ich prekvapenie sa však nikto neopil.
Postupne sa u domácich začali vynárať pochybnosti, či nápoj obsahoval alkohol. Rozhodli sa ho preto zmerať liehomerom. Ten ukázal nulu. Aj obsah druhej fľaše mal rovnakú hodnotu.
Aj štáb televízie JOJ si zakúpil rovnaký produkt. Otvoril ho ešte zapečatený s kolkami. Použil ten istý liehomer s označením slovenskej technickej normy. Výsledok bol rovnaký.
Liehomer bol pravdepodobne plne funkčný. Pri inom type alkoholického nápoja totiž ukázal presné hodnoty alkoholu, ktoré boli uvedené na etikete.
Výrobca sa bráni
Postoj výrobcu alkoholického nápoja je jednoznačný. Pochybenie vraj nie je možné. "Je vylúčené, aby sa v akomkoľvek našom produkte nenachádzal alkohol, vzhľadom na vysoké štandardy kvality a kontrolných mechanizmov nášho výrobného procesu, ktorý je pod priamym kamerovým dozorom Colného úradu Českej republiky," informovala mediálna zástupkyňa výrobcu nápoja Tereza Procházková.
Výrobca ďalej tvrdí, že konzumenti použili na meranie nesprávny liehomer. Výsledky sú preto skreslené. "Iné, ako priemyselné meranie alkoholu je vzhľadom k zloženiu produktu nesprávne a zavádzajúce, keďže klasickým liehomerom môžeme určiť presný obsah alkoholu výlučne pri čistých destilátoch," dodala Procházková.
Konzumenti teraz môžu zakúpený alkoholický nápoj reklamovať u predajcu tak ako akýkoľvek iný tovar. Ak sa obrátia aj na kontrolný orgán, začne sa dôkladné preverovanie celého prípadu. "Odoberieme danú vzorku, teda šaržu, na ktorú sa spotrebiteľ sťažuje. Dáme ju do akreditovaného laboratória," potvrdil riaditeľ Štátnej veterinárnej a potravinovej správy Jozef Bíreš.