Cintorín lietadiel. Kde končia staré stroje?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TUSCON / Aj lietadlá majú svoj vek a životnosť. Keď sú už opotrebované, vyradia ich z prevádzky. Väčšinou skončia stroje na takzvanom cintoríne. Na tom nie je nič neobvyklé, len z výšky vyzerá toto miesto impozantne.
Počas roka vzlietnu a pristanú milióny lietadiel po celom svete. Málokoho však zaujíma, čo sa s týmito strojmi stane, keď ich vyradia z prevádzky. Väčšinou skončia na cintoríne. Jeden z nich sa nachádza v Kalifornii a z výšky pôsobí priam kolosálne, píše nemecký Focus.
Majava Air & Space Port je jeden z najznámejších, hoci nie najväčších cintorínov na svete. Najväčším je Aerospace Maintenance and Regeneration Center v Tuscone v Arizone.
Momentálne sa v ňom nachádza 4400 odstavených lietadiel a stáva sa i miestom veteránov, čím je jedinečný, pretože nie každý cintorín je tomu prispôsobený.
Lacné parkovanie na cintoríne
Ideálnymi podmienkami sú teplé a suché podnebie, aby nedošlo k poškodeniu vodou a tiež prostredie chrániace pred krádežami a vandalizmom.
Tieto podmienky spĺňajú len púštne oblasti v Spojených štátoch na rozľahlých plochách. Aerolinky svoje vyradené stroje väčšinou premiestňujú práve do takýchto oblastí predovšetkým z finančných dôvodov.
Parkovanie na cintoríne stojí dvesto až päťsto dolárov mesačne (do takmer tristodeväťdesiat eur). Státie je však lacnejšie ako v hangároch na letiskách.
Pozrite si, ako vyzerá cintorín lietadiel: