Zatiahnuté
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Tisícky ľudí vstali o hodinu skôr, pre chybu mobilného operátora
Zdielať na

Tisícky ľudí vstali o hodinu skôr, pre chybu mobilného operátora

Zdroj: ISIFA

BRISBANE / Tisícky Austrálčanov dostali ranný budíček o hodinu skôr, ako chceli. Môžu za to ich mobilné telefóny a najmä spoločnosti Virgin Mobile a Optus. Tie v štáte Queensland omylom posunuli čas dopredu. Spoločnosti sa následne za svoju chybu majiteľom mobilov ospravedlnili, píše austrálsky denník The Daily Telegraph.

Drvivá väčšina zákazníkov pritom na chybu neprišla, kým neopustila svoje domovy.

"Zdalo sa mi, že je trochu väčšia tma. Ale myslel som si, že je to preto, že v noci pršalo. Až na ceste do práce mi prišla správa od manželky, že je o hodinu menej," priznáva sa jeden zo zákazníkov.

"Nechcel som tomu veriť, pretože môj mobil ukazoval, že je správny čas. No nedalo mi to a cestujúceho v autobuse som sa spýtal, koľko je hodín. Zistil som, že mám zlý čas na mobile," povedal Mark pre ABC News.

Ranná káva

Spoločnosť Optus sa rozhodla postihnutých zákazníkov odškodniť. Na sociálnu sieť napísali, že ponúkajú kávu zadarmo pre tých, ktorí preukážu, že majú mobil so zlým časom, píše austrálsky The Daily Telegraph

"Zobudili sme vás? Ospravedlňujeme sa," písalo sa v odkaze spoločnosti.

Queensland je pritom jedným z austrálskych štátov, ktoré neuplatňujú sezónny posun času. Štát zaviedol skúšobne časový posun na tri roky v období 1989/1990, ale v referende z roku 1992 toto opatrenie neprešlo. Odmietlo ho až 54,5 percenta opýtaných.