Brnenie aj maketa Concordu. Toto sú najkurióznejšie krádeže z hotelov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TV JOJ
NEW YORK / Ľudia si z hotelov odnášajú rôzne veci. Či to robia kvôli neobvyklému suveníru, peniazom alebo chcú potrestať hotel, nevedno. Podľa odhadov Americkej hotelovej asociácie prichádzajú americké hotely o 100 miliónov dolárov ročne, napísal server Yahoo Travel.
Podľa portálu Yahoo Travel je krádež načatého šampónu rovnaká "krádež" ako vziať si z reštaurácie jedlo do krabice. Pokiaľ je naviac na fľaške logo hotelu, ide o dobrú reklamu.
Šampóny sú bežné
"Každé ráno v sprche sa pozerám na šampóny, ktoré som nazbieral všade možne," hovorí hotelový dizajnér Adam Tihany. Svojho času radil hotelom, aby na drobné doplnky, ktoré si hostia odnášajú, dávali svoje logo a zaistili si tak "mesiace reklamy zdarma".
Ešte pred pár rokmi boli hoteliéri oveľa ochotnejší a dokonca aj dychtivejší pochváliť sa tým, ktoré predmety im často miznú. Momentálne sú ale oveľa mlčanlivejší. Všetky hotely sa zhodujú, že najčastejšie miznú uteráky, vankúše, batérie z diaľkových ovládačov, žiarovky z lampičiek a kúpacie plášte.
Misky na maslo
O krok vyššie nad miznúcimi šampónmi sú veci, ktoré sa strácajú z podnosov izbovej služby. Napríklad malé vázičky alebo misky na maslo. Ich stratu hotely sledujú, aby vedeli, aké percento si majú pripočítať k izbovej službe.
Pokiaľ si hosť odnesie vankúš, približne v polovici hotelov mu to neprejde len tak. Dostane list s blokom a poznámkou: "Dúfame, že vám náš vankúš vyhovuje."
Mikročipy v posteľnom prádle
Hotel si tento prípad poznamená do zložky o hosťovi. Pokiaľ by sa vrátil, môže počítať s tým, že dostane internetovú adresu stránky, kde si môže hotelové vybavenie zakúpiť. Na pomoc prichádzajú aj nové technológie. Niektoré hotely do hotelového prádla a vankúšov zabudovať mikročipy.
Najkurióznejšie ukradnuté predmety
Samostatnú kapitolu ale tvoria zlodeji, ktorých drzosť nemá hranice. Medzi najkurióznejšie predmety patria:
- umelecké dielo Andyho Warhola v hodnote 300 000 dolárov, ktoré zmizlo v hoteli v Hong Kongu
- tri a pol metra dlhý model lietadla Concorde
- brnenie
- veľké piáno; to vraj odviezli traja ľudia prezlečení za robotníkov, ktorí prišli s vozíkom do hotelovej haly a nástroj odsťahovali
- vybavenie kúpeľne; jeden z hostí si z izby berlínskeho hotela odmontoval sprchovaciu hlavicu, hydromasážnu jednotku, kohútiky, záchodovú dosku a umývadlo
- vypchatá hlava kanca: tú sa pokúsil odniesť hosť z britského Hotel du Vin v Birminghame, ale zamestnanci ho načapali. O hlavu neprišiel, priatelia mu ju kúpili ako svadobný dar
- chladnička s minibarom. Veľa hostí ju vyprázdnia, ale jeden hosť hotela v Dubaji vybral von fľašky a vzal si chladničku, pribral k nej aj pohovku
- mramorový krb; odniesol ho hosť z hotela Four Seasons v Beverly Hills
-stredoveký meč
- hoteliérov pes