Slogan "Just Do It" vznikol zo slov vraha tesne pred popravou
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
NEW YORK / Slogan "Just Do It" (Proste to urob) je jedným z vôbec najznámejších a najpopulárnejších sloganov súčasnosti. Používa ho firma Nike a podľa všetkého pomáha zarábať miliardy dolárov. O tom ako vznikol ale vie len veľmi málo ľudí. Popísal to web businessinsider.com, ktorý sa odvoláva na text v denníku The New York Post.
Príbeh sloganu je nesmierne zaujímavý. Gary Gilmore zavraždil predavača v obchode s potravinami a potom aj recepčného jedného motelu. Za to bol odsúdený na trest smrti zastrelením.
Popravčia čata rozsudok vykonala v roku 1977. Predtým než čata vystrelila, zakričal Gilmore slová "Let’s Do It!" (Ideme na to).
Tieto slová uviazli v hlave marketingovému odborníkovi Nike Danovi Wiedenovi, ktorý ho poupravený použil o desať rokov neskôr a tak vznikol slogan "Just Do It", píše server businessinsider.com.
Úderný slogan
"Potreboval som slogan, ktorý osloví ako bežných ľudí, tak profesionálnych športovcov," povedal Wieden magazínu o dizajne Dezeen.
"Zmenil som teda slová "Let’s Do It" na "Just Do It", prišlo mi to údernejšie," hovorí Wieden.
Slogan začala spoločnosť Nike používať v roku 1988 a bol tak úspešný, že sa ho držia dodnes. V roku 1988 mala pritom spoločnosť tržby 877 miliónov dolárov, o desať rokov neskôr už 9,2 miliardy a tento rok predpokladajú zárobok vo výške 28 miliárd dolárov. Slogan preto zostáva rovnaký. Stále funguje.
Milovníci behu siahajú aj po značke Nike, pozrite si video: