Desať vecí, ktoré nehovorte čašníkovi. Môže vás to vyjsť draho
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Od nepamäti sa hovorí, že s čašníkom by sme mali byť za dobre. Aby naše obľúbené jedlo bolo bez ujmy a my by sme si ho mohli v pokoji vychutnať. Portál brigthside.me zverejnil slová, ktoré by sme nikdy čašníkom hovoriť nemali. Pozrite sa na desať z nich.
1. Mám alergiu (ak ju naozaj nemáte)
Ak hovoríte, že máte alergiu na lepok, čašník urobí maximum preto, aby bolo vaše jedlo bezlepkové. Mnoho reštaurácií má prísne a časovo národné pravidlá pri príprave pre alergikov. Ak nie ste alergickí, neklamte, píše portál brighstide.me.
2. Máte detské menu? (ak nemáte pri sebe dieťa)
Detské menu býva lacnejšie a zrejme si myslíte, že jedlá pre ratolesti pripravujú s väčšou mierou zodpovednosti. Ale neobjednávajte si detské menu pre seba. Ukazujete tak, že ste lakomý a čašníci vedia, že takíto ľudia nenechávajú ani sprepitné.
3. Moja polievka je studená
Ak ste sa už pred podávaním polievky sťažovali na zlé služby a ste nespokojní aj so svojou polievkou, dávajte si pozor. Niektorí čašníci môžu zobrať polievku do kuchyne aj s lyžicou a zohrejú ju v horúcej vode. Preto keď potom skúšate polievku, môže byť až príliš horúca.
4. Doneste nám vodu (ak je pri stole viac ľudí)
Predstavte si, že čašník príde k stolu vidí napríklad sedem ľudí. A niekto rozhodne, že všetci z vás chcú vodu. Čašníci vám ju prinesú a nakoniec sa aj tak väčšina z vás toho pohára ani nedotkne.
5. Koľko budem čakať na jedlo?
Už vás unavuje čakanie na vaše jedlo a čašníka zavoláte po štvrtýkrát? Je to vaše právo ale neviete prečo to tak je. Je možné, že zabudli. Najmä, ak ide o začiatočníkov. Ale najpravdepodobnejším dôvodom je čas varenia.
6. Tento domáci koláč vyzerá ako kúpený z pekárne za rohom
Homemade koláče sú vo väčšine prípadov mýtus. Najčastejšie ich kupujú v nejakej pekárni za rohom. Ale nikdy nemôžete vedieť...
7. Som stály zákazník (Neslušný a ten, ktorý nenecháva sprepitné)
Predstavte si zákazníka, ktorý si zvolil útulnú reštauráciu. Ale každý deň kritizuje a je veľmi lakomý pri platení. Takýto zákazník môže dostať imaginárnu tabuľku a pri jeho stole sa čašník len málokedy objaví.
8. Dáme si drink a uvidíme (ak už dopredu viete, že si nič neobjednáte)
Ak naznačujete čašníkovi, že si ešte niečo objednáte, bude na to čakať. Ak sa chcete do tejto reštaurácie vrátiť, je lepšie nesklamať ich.
9. Hej, čašník!
Je lepšie nezvolať na čašníka "hej, čašník!" a nepískať. Inak vám drink donesú po dvadsiatich minútach.
10. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Je dobré mať odporúčanie. Ale ak dodávateľ priniesol veľa rýb, zaručene bude najlepšie jedlo práve ryba.
Ak chcete mať dobrý vzťah s čašníkom, je to jednodúché: buďte zdvorilý a vďačný, ak ste spokojný so servisom a kuchyňou. To je celé tajomstvo.
Ak ale chcete byť vážený hosť, tieto triky vám pomôžu:
- Používajte ich mená. Ak čašník povie, že sa volá Max, je vždy príjemné počuť, "Ahoj Max, rád ťa spoznávam."
- Ak prídete znova, vypýtajte si toho istého čašníka. Ak si vás budú pamätať, urobia pre vás vždy to najlepšie.
- Dôverujte vášmu čašníkovi. Ak poviete "Sme tu prvýkrát, a priali by sme si niečo špeciálne," dostanete výborný servis.
- Dajte dobré sprepitné ak viete, že prídete znova. Ale nebuďte až príliš veľkorysý.