Jedlá pripravoval v stánku s rozlohou päť metrov štvorcových, aj tak získal Michelinovu hviezdu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SINGAPUR / Chan Hon Meng vlastní obyčajný stánok, kde ponúka kuratá v sójovej omáčke. Za parciu s ryžou zákazníci zaplatia necelé euro. Aj napriek tomu sa Chan pýši Michelinovou hviezdou.
Po tom, ako Chan získal Michelinovu hviezdu, sa jeho bufet stal najlacnejšou reštauráciou v gastronomickom sprievodcovi. Na porciu jeho originálneho kuraťa stoja ľudia v dlhom rade. Skromný kuchár dúfa, že založí nový celosvetový reťazec s kuraťami podobný americkému KFC.
Pred bufetom sa tvorí dlhý rad, pretože takmer každý návštevník si chce tento stánok odfotiť. A samozrejme, každý chce ochutnať slávne kura. Pritom osem rokov dozadu malý stánok s názvom Liao Fan Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice and Noodle s rozlohou paž metrov štvorcových v centre Singapuru takmer nikto nepoznal.
Chan Hon Meng sa originálny spôsob grilovania a úpravy mäsa naučil od svojho strýka z Hongkongu. V tej dobe nepatrilo grilované kura k bežným jedlám a Chan začal svoj recept vylepšovať. Bufet otvoril v roku 2009 a odvtedy predával svoje grilované kurčatá. Jedného dňa sa v stánku objavil zamestnanec Michelinu a oznámil mu, že za svoje kura v sójovej omáčke získava Michelinovu hviezdu. "Neveril som, že by také ocenenie mohol získať obyčajný stánok s jedlom," spomína Chan. "Cítil som, že za to vďačím najmä svojim zákazníkom," dodáva. Aby si ich priazeň zachoval aj naďalej, rozhodol sa, že nebude zvyšovať ceny.
noviny.sk
Denne vo svojom bufete predá približne sto kuriat. "Moja sójová omáčka sa skladá zo zázvoru, cesnaku a kvalitného tajného korenia, ktoré si starostlivo vyberám," čiastočne prezrádza Chan. Svoj tajný recept dokonca odmietol predať za milióny amerických dolárov.
Chan sa po získaní hviezdy rozhodol spojiť sa s ďalšou firmou a v priebehu jedného roka otvoril sedem ďalších pobočiek. Jeho slávne kurčatá môžu ľudia ochutnať aj v Thajsku či Taiwane. Jednu pobočku bude mať aj v Austrálii. „Musel som zmeniť celý obchodný model, aby zákazníci nemuseli čakať niekoľko hodín len preto, aby dostali moje jedlo," vysvetľuje Chan. Chan sníva o tom, že by sa z jeho firmy mohla stať ázijská obdoba celosvetého reťazca KFC. "Chcel by som otvoriť reštauráciu v každej krajine na svete, aby každý mohol ochutnať moje kura v sójovej omáčke," dodáva.
noviny.sk
Viete si predstaviť, že by Michelinovu hniezdu získal nejaký bufet na Slovensku? Mnohé slovenské reštaurácie nespĺňajú hygienické podmienky. Pozrite si archívnu reportáž: