Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
USA / Facebook oznámil ukončenie experimentu, ktorý prebiehal v šiestich krajinách pod názvom Prieskumník. Dôvodom je, že novinka ľudí mätie.
Slovensko, Srí Landa, Kambodža, Bolívia, Guatemala a Srbsko je šesť krajín, v ktorých službu Prieskumník testovali. Ihneď po spustení testu sa používatelia začali sťažovať, že služba je duplicitná, mätie a sú s ňou nespokojní. "Mať dva samostatné feedy v skutočnosti užívateľom nepomáha v lepšom spojení s priateľmi a rodinou," potvrdil Adam Moseri, vedúci Facebook News Feed, ktorý dodáva, že to ukázala spätná väzba: "Užívatelia nám potvrdili, že orientácia je pre nich ťažšia a nevedia nájsť potrebné informácie."
Prieskumník na Facebooku končí. Uzatvára sa tak niekoľko mesiacov trvajúci experiment, počas ktorého sme boli pre najväčšiu sociálnu sieť na svete pokusnými králikmi. Ak náhodou neviete, o čo išlo, vysvetlíme. V októbri minulého roka mnohým užívateľom Facebooku zo Slovenska pribudla na profile taká malá nenápadná raketka. Presunuli sa tam všetky príspevky z fanúšikovských profilov, médií, firiem a ďalších, ktoré ste niekedy olajkovali a začali sledovať. Na hlavnej nástenke sa vám zobrazovali iba príspevky od priateľov.
Veľká časť obsahu tak pre mnohých ľudí zrazu zmizla. Niekomu to vyhovovalo, no väčšina frfľala, že otvorí Facebook a vidí len mačičky, detičky a iné zvieratká. Ostatné informácie bolo treba pracne hľadať. Facebook to vtedy vysvetľoval tak, že to robí pre spokojnosť užívateľov. Odborníci však hovorili, že ide predovšetkým o získanie viac peňazí, pretože stránka sa mohla dostať aj na hlavnú nástenku, ale bolo treba zaplatiť.
Teraz Adam Mosseri, šéf Facebooku pre Nástenku, na oficiálnom blogu napísal, že experiment ukázal, že ľudia to nechcú, nepotrebujú mať príspevky rozdelené do dvoch samostatných násteniek. Napísal aj inú vec. Facebook vraj zistil, že touto zmenou sťažil prístup ľudí v testovaných krajinách k dôležitým informáciám. Takisto priznal, že nie veľmi jasne komunikovali význam tohto experimentu. Aj keď sa teda definitívne končí, nebude to už vyzerať tak ako predtým.
Prieskumník spustili v októbri 2016 a nasledovala ho okamžitá kritika. Preto s ním končia. Do konca roku, ale spoločnosť zavedie novinky, ktoré by mali komunikáciu na sieti ešte vylepšiť.