Zatiahnuté, zmiešané prehánky
Bratislava
Klement
23.11.2024
Frankfurtský autosalón má tento rok doslova elektrizujúci nádych. Prináša dotyk budúcnosti
Zdielať na

Frankfurtský autosalón má tento rok doslova elektrizujúci nádych. Prináša dotyk budúcnosti

FRANKFURT NAD MOHANOM / Zvláštnu príchuť má tento rok jeden z najprestížnejších autosalónov na svete. Frankfurtský autosalón má síce rozlohu 250 tisíc metrov štvorcových, no množstvo vystavovateľov do Nemecka neprišlo. A to ani dve zo štyroch automobiliek na Slovensku. Naši kolegovia sa preniesli do budúcnosti. A to už úplne elektrickej. Ochutnávku toho naj zo sveta automobilov vám prinášajú priamo z Frankfurtu.

"Driving tomorrow" - týmto sloganom jazdy zajtrajška sa nesie tohtoročný autosalón. Alebo skôr elektrinou - kam sa len pozriete. Nechýba ani bratislavský elektromobil e-up. Zhodou okolností jeho prvý model, ešte spaľovací, tu mal rovnako premiéru, a to ešte v roku 2011. "Odteraz bude schádzať z liniek bratislavského závodu už s novým, až dvojnásobným dojazdom," približuje Lucia Kovarovič Makayová, hovorkyňa Volkswagen Slovakia. 

V rámci elektro však koncern pútal úplne novou koncepciou elektro jazdenia nazvanou ID.3. Elektro kraľuje aj ďalšej značke koncernu. "Do roku 2025 budeme mať tridsať elektro modelov. Prinášame elektro mobilitu pre každodenné používanie," poznamenal výkonný riaditeľ Audi Bram Schot. 

Bez-emisné autá nechýbali ani v segmente, kde sme si to bez spaľovacích motorov dlho nevedeli predstaviť.
Ako napríklad v luxusnom segmente pre náročnejších a najmä bohatších zákazníkov. 

Časy, keď boli autá o volante a motore, sú už dávno preč. Dnes sú to v podstate počítače, ktoré ešte stále vedia jazdiť. Konektivita, autonómna jazda či celkovo nové technológie. 

Už nie je čo býval 

Mega autosalón o 250 tisícoch štvorcových metroch už ale nie je čo býval, rovnako ako parížsky, s ktorým sa strieda. Medzi stánkami bolo cítiť veľké medzery a kam naše oko dohliadlo, skoro žiadne hostesky, ktoré predtým zdobili novinky.

Na autosalóne chýbali aj dve z našich automobiliek - KIA a PSA. Nechýbala však novinka z Nitry - po troch rokoch reinkarnovaný Defender, z ktorého novinári nevedeli oči spustiť a ktorý bol všetko iné než elektromobil. Keď niekto na to má, môže ňom mať až 400-koňový motor.

Stíhame krok s elektromobilitou? 

Súvisiace články