Polojasno
11°
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Čo robiť v prípade, ak je tovar nechcený? Na toto všetko má zákazník zo zákona právo
Zdielať na

Čo robiť v prípade, ak je tovar nechcený? Na toto všetko má zákazník zo zákona právo

BRATISLAVA / ​Už sa vám určite stalo, že ste si niečo kúpili a až doma ste zistili, že to nie je celkom to, čo ste chceli. No a pri nakupovaní cez internet je to ešte častejšie. Tam veci prvýkrát vidíte, až keď vám prídu priamo domov. Čo robiť v prípade, ak je tovar nechcený?

"Vo všeobecných obchodných podmienkach musíme byť upozornení, že tento tovar nemožno vrátiť. Lebo v opačnom prípade môžeme vrátiť všetko. Všetko, čo je zabalené v hygienickom obale a ja to poruším, tak to logicky nemôžeme vrátiť. Tiež niečo, čo mi niekto vyrobí podľa mojich predstáv, tak to sa už samozrejme predá niekomu naozaj len ťažko. Potom je to rôzny rýchlo kaziaci sa tovar," povedala v rozhovore v relácii Noviny o 12 Nadežda Machútová, ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie. Ako ďalej uviedla vrátiť sa tiež nedajú ani zmluvy o dávke plynu, elektriky a vody, či zmluvy o zájazdoch.

Čo sa týka priebehu vrátenia tovaru pri internetovom predaji je možnosť odstúpiť do 14. kalendárnych dní. Ak niekto stanovenú dobu predĺži, tak na uvedených 14 dní si predajca môže klásť podmienky. "Môže vám povedať, že to musí byť v pôvodnom obale. Lebo je to nad rámec zákona, on nie je povinný a je to iba v rámci jeho obchodnej politiky," Ak spotrebiteľ vracia tovar, musí ho vrátiť nepoužívaný, nepoškodený a s pôvodnými visačkami.

"Kamenný obchod to nemá povinnosť zo zákona. Ak to má v rámci obchodnej politiky a urobí verejný prísľub a je to uvedené aj na papieri, tak potom sa zákazník môže sťažovať aj na obchodnej inšpekcii s tým, že predajca nedodržal svoju obchodnú politiku," vyjadrila sa Machútová.

"Pri internetovom obchode do 14-tich dní vy vraciate tovar a potom je 14 dní na to, aby vám on vrátil peniaze. Ale aj za to poštovné, ktoré ste za to dali. Celú tu sumu," pokračovala ďalej. "Vzhľadom na naše kompetencie máme tak 10 tisíc podnetov ročne a z toho 800-900 je práve na internetový obchod," prezradila  Machútová.

V prípade ak zistíte, že vlastníte nebezpečný výrobok, môžete ho kedykoľvek vrátiť predajcovi bez ohľadu na to, ako dlho ho doma držíte.  "My ho máme aj na zozname nebezpečných výrobkov, a predajca je v tom prípade povinný vám vrátiť peniaze do troch pracovných dní. To je najvážnejšie porušenie predpisov. Tam sú aj najvyššie sankcie," dodala Machútová.

​Tému ohľadom nepovoleného dovozu tovarov na Slovensko si môžete pozrieť v našom archívnom VIDEU:

Súvisiace články