Pozor na neznáme čísla! Nedoplatíte sa...
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Tiež sa vám už stalo, že po otvorení faktúry od mobilného operátora sa vám poriadne zatočila hlava? Je možné, že ste si zle prečítali podmienky zmluvy a ani ste nevedeli za koľko a kam voláte. Možné však je aj to, že vám jednoducho operátor naúčtoval aj to čo nemal
Reportér David Mimra preto zisťoval, na koho sa obrátiť v prípade, že s kvalitou služieb či obsahom faktúry nie ste spokojní. Základným predpokladom, aby vás po doručení faktúry neranila mŕtvica je dobre si prečítať a podpísať správnu zmluvu.
"Práve seniori prehliadnu tie malé písmenká, ktorými sa určuje nielen cena za volanie, ale aj podmienky používania," tvrdí hovorca Telekomunikačného úradu Roman Vavro. Pokiaľ sa budete spoliehať len na radu známych, prečo si vybrať daný tarif, mohlo by dôjsť k nedorozumeniu a hlavne k rozčarovaniu nad vysokou faktúrou. Aj keď uzavriete dobrúp zmluvu, stále budete v strehu a dávajte si pozor aj na to, kam a na aké čísla zo svojho telefónu voláte.
Prezvoní vás číslo z cudziny
Stále existuje jeden veľký problém a to sú audiotextové služby.V praxi to vyzerá tak, že vás prezvoní číslo z cudziny. Vy zo zvedavosti samozrejme zavoláte naspäť. Za minútu hovoru môžete dať aj desiatky eur. Podobné je to aj so sms súťažami. Vždy musíte dopredu vedieť, koľko za ňu zaplatíte.
Ak sa pri riešení problému s mobilným operátorom nedohodnete a nechcete sa hneď súdiť, môžete o pomoc požiadať telekomunikačný úrad. Ten síce operátorovi nemôže nič prikazovať, ale spor sa bude snažiť mimosúdne vyrovnať.
Elmer Shane/ilustračné