tvojenoviny: Prevarené mlieko v obchodoch? Je to fáma!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Chcú nás otráviť mliekom! Táto správa sa rozšírila internetom ako blesk. A aj napriek tomu, že informácia bola ihneď spochybnená, predsa sa stále nájdu ľudia, ktorí tejto "zaručene overenej" informácii veria. Jednoducho ďalšia panika s názvom HOAX alebo poplašná správa cez internet je na svete.
Prostredníctvom projektu tvojenoviny sa nám ozvala čitateľka, ktorá podobný e-mail dostala tiež. "Viem, že takých mejlov chodí veľa, ale mňa ako matku malých detí a spotrebiteľku, ako aj moje široké okolie zaujíma, či je to pravda a ak áno, prečo sa obchodné reťazce k nám chovajú hrošie ako k dobytku, " píše anonymná čitateľka.
V poplašnom správe sa o recyklácii mlieka píše: Je to pravdivé, overila som to doma u plnotučného mlieka z nemeckého obchodného reťazca a chýbala mi číslica 2. Mlieko v tetrapaku, ktoré sa nespotrebuje do konca trvanlivosti, predajca vráti spracovateľovi. Spracovateľ otvorí obal, mlieko opätovne prevarí a opäť zabalí. Môžu tak urobiť maximálne päťkrát. Zospodu krabice je pod zalepeným záhybom číslo 12345, kde jedno z čísiel chýba. Táto chýbajúca cifra udáva, koľkokrát už bolo mlieko "recyklované". Tj. 12.45 znamená, že bolo prevarené trikrát. tak dobrú chuť. Pozrela som sa na to a naozaj. Na krabiciach plnotučného mlieka, ktoré bolo v akcii za 11,90Kč, vhýba v rade č.4 - viď príloha. Aby tie zľavy/akcie i u ďalších potravín neboli obdobne zavádzané. Dúfam, že aspoň u mlieka, ktoré je predávané čerstvé, nechýba žiadne číslo.
Ide len o poplašné správy!
Tak presne táto správa koluje internetom a plaší ľudí pri nákupe mlieka. Takéto Hoaxy dokážu človeka poriadne vystresovať. Reportérka Novín o 12-ej Martina Karasová zisťovala o tejto správe pravdu.
Číslo na spodnej strane obalu charakterizuje technológiu výroby. Je to pre prípad aby sa ľahšie identifikovala chyba pri výrobe obalu. Spracovatelia mlieka ho nemajú šancu zmeniť. Sú iba dva údaje na obale, za ktoré sú zodpovední.
Navyše, 7-vrstvový obal je tak drahý, že má vyššiu cenu ako mlieko. V konečnom dôsledku by tak výrobca neušetril.