Internetové nakupovanie. Poznáte svoje reklamačné práva?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Uzatváranie zmlúv je z pohľadu nás niekedy veľmi rizikový úkon! Najmä, ak nepoznáme svoje práva a povinnosti pri vrátení tovaru či reklamáciách. Ešte viac ľudí dopláca na nevedomosť pri uzatváraní zmlúv cez telefón, alebo prostredníctvom internetu.
Pokiaľ nakupujete v klasickom obchode, je to jasné. Tovar si môžete prezrieť a tým, že si ho kúpite, uzatvárate zmluvu. Pokiaľ zistíte, že sa vám tovar nepáči, zo zákona nemáte právo ho vrátiť bez udania dôvodu. Niektoré obchody však túto možnosť majú.
Iné to však je pri nákupe tovaru cez internet. "Pokiaľ ide o internetové obchody a ďalšie zmluvy uzatvárané na diaľku, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do siedmich dní," tvrdí Paulína Gürtlerová z odboru Ochrany spotrebiteľa ministerstva hospodárstva.
Uzavrieť zmluvu sa dá aj cez telefón. Pokiaľ vám niekto bude ponúkať napríklad ponožky alebo holiaci strojček a vy dáte súhlas, že vám tovar môžu zaslať, uzavreli ste zmluvu. V lepšom prípade potom zaplatíte len poštovné. Aj pri takomto uzavretí zmluvy môžete do siedmich dní od nej odstúpiť.
ISIFA